Odbyte szkolenia i kursy

Pozostaje pod stałą superwizją. Superwizor: Ewa Stankowska, superwizor: Maria Kasprowicz

Certyfikat: Specjalista ds. psychotraumatologii
Pedagogika traumy, doradztwo specjalistyczne ds. traumy
(DeGPT/Fachverband Traumapädagogik)

Systemowa terapia dzieci i młodzieży

  • Wprowadzenie do terapii systemowej z dziećmi i nastolatkami.
  • Terapia systemowa z nastolatkami.
  • Systemowa terapia traum u dzieci i nastolatków.
  • Praca z klientem niezmotywowanym.
  • Terapia ukierunkowana na rozwiązanie z dziećmi i nastolatkami.
  • Systemowa terapia lęków i dolegliwości psychosomatycznych u dzieci.

Wstyd, Wina i Złość a Integracja – Warsztat Zaawansowany Gestalt Play Therapy.

Gestalt Play Therapy/Terapia Gestalt Poprzez Zabawę Warsztat Bazowy.

Intensywny Kurs „Arts Gestalt Therapy with Children and Adolescents” Podejście Art Gestalt w pracy z nastolatkami.

Arts Gestalt Therapy

Dostrojony do tej chwili. Warsztat wg autorskiego programu Alego Duarte.

Kurs dla zaawansowanych terapii systemowej rodzin, małżeńskiej, indywidualnej i grupowej

  • Obserwator twórcą rzeczywistości – pogłębienie konstruktywistycznego sposobu myślenia: proces poznawania jako proces dokonywania rozróżnień.
  • Systemowe rozumienie komunikacji.
  • Żyjemy w świecie interpretacji.
  • Jak terapeuta tworzy sobie obraz klienta.
  • Definicja problemu wyznacza kierunek postępowania terapeutycznego.
  • Psychoterapia jako dekonstrukcja problemu.
  • Systemy psychiczne i systemy społeczne jako systemy tworzące sens (wg N. Luhmanna).
  • Psychoterapia jako proces zmiany sensu w systemach psychicznych i systemach społecznych warunkujący zmiany zachowania.
  • Sposoby terapeutycznego postępowania uzmysławiające teoretyczne wprowadzenie: rozwiązywanie problemów na poziomie niewerbalnym i droga do upragnionego celu (wg H. Merlego), konferencja z wewnętrznym teamem, analiza dynamiki rodziny za pomocą ustawiania figurek.
  • Psychoterapia jako rozwijanie opowieści alternatywnych (wg M. White’a).
  • Bulimia – rozumienie, leczenie.
  • Dlaczego psychoterapia i terapia rodzinna z pacjentami psychotycznymi? Psychoterapia systemowa w psychiatrii – kontekst pomocy, kontekst kontroli oraz chronicyzacji.
  • Zagadnienia diagnostyki systemowej. Między diagnostyką klasyczną a systemową, ku dalszemu rozwojowi.
  • Terapia lęku w ujęciu systemowym.
  • O rozwijaniu Sprawcy Mojego Życia – terapia osób doświadczających przemocy.
  • Z lotu ptaka… czyli rozmowa terapeuty i klienta o rozmowach terapeutycznych.
  • Upojona tęsknota – systemowa teoria i terapia uzależnienia alkoholowego.
  • Pożegnanie jako przejście – praca systemowa w sytuacji straty.
  • Podejście systemowe w terapii objawów somatycznych.
  • Sekrety rodzinne.
  • Terapia rodzin.
  • Wprowadzenie w myślenie w kategoriach wzorców komunikacji i wzorców związków
  • Wzorce komunikacji w rodzinach z psychosomatycznymi dolegliwościami.
  • Symetryczny i komplementarny wzorzec związku: diagnoza i terapia.
  • Zakłócona równowaga w w regulacji bliskości i dystansu.
  • Refleksyjna terapia par.
  • Zakończenie rozmów i procesów terapeutycznych.

Kurs podstawowy terapii systemowej rodzin, małżeńskiej, indywidualnej i grupowej

Pedagogika traumy i doradztwo specjalistyczne dotyczące traumy

  • Wprowadzenie do psychotraumatologii: historia, tło i terapia zaburzeń potraumatycznych – podstawy i zasadnicze strategie w doradztwie, podstawowe techniki stabilizacji i wspierania rezyliencji psychicznej.
  • Podstawowe postawy ukierunkowane na traumę i kształtowanie relacji w pedagogice i doradztwie: praktyka i refleksja, diagnostyka, dbanie o siebie i psychohigiena, prewencja wypalenie zawodowego i techniki stabilizacji psychicznej i fizycznej, regulacja afektów.
  • Refleksja nad własną rolą zawodową w odniesieniu do biografii i teraźniejszości, podstawowe postawy i kształtowanie relacji w pedagogice i doradztwie, trauma rozwojowa i trauma więzi.
  • Stabilizacja społeczna, warunki i możliwości interakcyjnych elementów stabilizacji, interwencja kryzysowa specyficzna dla traumy w instytucjach i szkole, niezbędne warunki instytucjonalne. Zatrzymanie dysocjacji w codziennym życiu pedagogicznym.
  • Opracowywanie i integracja traumy w kontekstach doradztwa i pedagogiki, różnice pracy z traumą w psychoterapii, doradztwie i pedagogice, wsparcie i towarzyszenie w procesach spontanicznego przepracowywania traumy, podejście do zachowań autodestrukcyjnych i tendencji samobójczych.
  • Możliwość pracy z częściami zranionymi i raniącymi na scenie wewnętrznej w oparciu o terapią stanów ego – według koncepcji psychodynamiczno-imaginatywnej terapii traumy Luise Reddemann, praca stabilizacyjna z osobami z traumą złożoną.

Praca z traumą

  • Wprowadzenie do psychotraumatologii.
  • Kompetencje doradcy.
  • Wzmocnienie rezyliencji oraz strategii dbania o siebie.

Praca z traumą w ujęciu narracyjnym

Rozbity dzban – terapia osób wykorzystanych seksualnie

Po sztormie nastaje cisza – trauma a proces odzyskiwania wewnętrznej integracji

Poznawczo-behawioralna terapia dzieci i dorosłych po przeżyciach traumatycznych – ASD/PTSD

Fibromialgia i PTSD – ukryty związek. Hipnoza.

Praca z częściami osobowości doświadczanymi jako nieprzyjazne. Integracja w terapii stanów ego

Rytuały i ceremonie w pracy z traumą

Trauma, a zaburzenia odżywiania

Terapia zaburzeń odżywiania ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń odżywiania powiązanych z doświadczeniami traumatycznymi

Wstyd i wsparcie w dialogu terapeutycznym

Warsztat licencyjny MTQ48 (Mental Toughness Questionnaire-Pyschometric Test). Używanie i interpretacja kwestionariusza MTQ48

Praktyczne zastosowanie techniki eksternalizacji

Zaawansowane metody praktyki narracyjnej

Wprowadzenie do Terapii Narracyjnej

Terapia systemowa zaburzeń psychicznych ze szczególnym uwzględnieniem wzorców zaburzeń typu borderline, zaburzeń dwubiegunowych i schizofrenii oraz dystymii i depresji

Poznawczo-behawioralna terapia zaburzeń afektywnych – depresja, zaburzenie afektywne dwubiegunowe

Systemowy coaching dla rodziców

Trudne dzieci kochają najbardziej. Inna pomoc w szkole i w wychowaniu

Ericksonowski Genogram Przyszłości

Przemoc w rodzinie – prowadzenie grup wsparcia dla ofiar przemocy

Ustawienia Systemowe w psychoterapii.

Być kobietą, być mężczyzną – praca z parą

Racjonalna Terapia Zachowania. RTZ I

Żałoba. Terapia uwzględniająca aspekty systemowe i transowe

Terapia stanów ego – praca z objawami psychosomatycznymi dzieci i młodzieży i dorosłych

Studium Interwencji Kryzysowej:

  • Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej.
  • Interwencja kryzysowa w kryzysie zagrożenia życia – samobójstwa.
  • Interwencja kryzysowa w sytuacji napaści i przemocy seksualnej.
  • Interwencja kryzysowa wobec ofiar przemocy.
  • Interwencja kryzysowa w kryzysie uzależnień.
  • Interwencja kryzysowa w sytuacji straty, śmierci, żałoby.
  • Interwencja kryzysowa w sytuacji katastrofy i porwania zakładników.
  • Interwencja kryzysowa u ofiar mobbingu i agresji.
  • Stres i wypalenie zawodowe u pracowników interwencji kryzysowej.

Dogoterapia. Metoda wspomagająca terapię i rehabilitację dziecka z niepełnosprawnością

Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki

Dodatkowe doświadczenia:
Pobyt w SHORE Community Services w Skokie IL USA, w celu zapoznania się z funkcjonowaniem, misją, programami i zarządzaniem organizacjami pomocowymi w USA na przykładzie SHORE, poznania specyfiki pracy w prowadzonym przez nich przedszkolu dla osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, zakładów pracy chronionej, ośrodka przysposabiania do pracy zawodowej, całodobowych domów opieki, oraz apartamentów dla osób o dużym stopniu samodzielności (Supported Living Arrangements).
Rok: 2006

  • członek Sekcji Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
  • członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
  • członek nadzwyczajny Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej